UCHWAŁA Nr ........................
RADY MIEJSKIEJ KALISZA
z dnia ........................................
w sprawie zawarcia porozumień dotyczących umieszczenia dzieci w Domu Dziecka w Kaliszu oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie.
Na podstawie art. 12 pkt 11 w związku z art. 91 i art. 92 ust. 1 pkt 1 i ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) w zw. z art.86 ust.2 i 4 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64 poz 593 z późn. zm.)oraz art. 111 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1.
- Powiatem Jarocińskim,
- Powiatem Kaliskim,
- Powiatem Krotoszyńskim,
- Powiatem Oleśnickim,
- Powiatem Pleszewskim,
w przedmiocie umieszczenia dzieci w Domu Dziecka w Kaliszu oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie.
2. Szczegółowe warunki umieszczenia i ponoszenia wydatków, o których mowa w ust.1 określą porozumienia.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Kalisza.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej Kalisza
z dnia.......................
w sprawie zawarcia porozumień dotyczących umieszczenia dzieci w Domu Dziecka w Kaliszu oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U z 2004 Nr 64 poz. 593 z poźn. zm.) w przypadku umieszczenia dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie innego powiatu, powiat właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed skierowaniem do placówki opiekuńczo-wychowawczej ponosi wydatki na jego utrzymanie w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka w tej placówce od dnia 1 stycznia 2005r.
W związku z tym, że dzieci pochodzące z innych powiatów zostały umieszczone w Domu Dziecka w Kaliszu, zachodzi konieczność zawarcia porozumień, które określą szczegółowe zasady umieszczenia i ponoszenia wydatków przez właściwe powiaty.