Rozmiar tekstu:AAA     Kolor tekstu:     Kolor tła:      Język:
 Wyszukuj po słowie:   

Wykaz nieprawidłowości stwierdzonych podczas przeprowadzonych kontroli  
w 2012 roku przez Wydział Kontroli Wewnętrznej  
w jednostkach organizacyjnych Miasta Kalisza


    1. Nieprawidłowe zakwalifikowanie do ujęcia w księgach rachunkowych operacji gospodarczych dotyczących zakupu środków trwałych i pozostałych środków trwałych.

    2. Ujęcie w raporcie kasowym wypłaty gotówki z kasy pod inną datą niż została faktycznie wypłacona.

    3. Stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia w prowadzeniu ewidencji szczegółowej majątku trwałego tj. do kont 011 „Środki trwałe”, 013 „Pozostałe środki trwałe” i 020 „Wartości niematerialne i prawne” (książka środków trwałych, indywidualna karta środka trwałego, księga inwentarzowa, tabela amortyzacyjna).

    4. Organizację, przebieg i rozliczenie inwentaryzacji przeprowadzono z naruszeniem procedur określonych w Instrukcji Inwentaryzacyjnej na każdym etapie realizacji inwentaryzacji (przygotowanie, przeprowadzenie, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i zakończenie) tj. w inwentaryzacji rocznej za 2010 roku i w inwentaryzacjach przeprowadzonych w 2011 roku.

    5. Braki w prowadzeniu szczegółowej ewidencji ilościowo-wartościowej do konta 013 „Pozostałe środki trwałe” polegające na nie wpisaniu pełnej charakterystyki poszczególnych składników majątkowych, co uniemożliwia ich identyfikację i świadczy o nie stosowaniu uregulowań wewnętrznych zawartych w Zakładowym Planie Kont w komentarzu do konta „013”.

    6. Zastosowanie stawki amortyzacyjnej dla środka trwałego o nazwie: „Budynek” nieodpowiadającej przypisanej klasyfikacji rodzajowej środka trwałego według KŚT.

    7. Brak określenia w przepisach wewnętrznych sposobu prowadzenia ewidencji pomocniczej środków trwałych i jej powiązania z kontami księgi głównej.

    8. Niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa, uregulowania dotyczące nazw, numeracji i korespondencji kont zawarte w przepisach wewnętrznych.

    9. Zakwalifikowanie składnika majątkowego do niewłaściwej grupy, podgrupy i rodzaju.

    10. Brak dostępu do ksiąg analitycznych, spowodowany nieobecnością pracownika prowadzącego przedmiotową ewidencję .

11. Zalecenia pokontrolne wystosowane po kontroli przeprowadzonej w 2011r. przez Wydział Kontroli Wewnętrznej wystosowane przez Prezydenta Miasta Kalisza w części nie zostały wykonane.


Stwierdzone nieprawidłowości stanowiły naruszenie m. in. następujących przepisów prawa:

    1. Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z poź. zm.).

    2. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

    3. Ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm).

    4. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2010 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (Dz. U. z 2010r. Nr 242, poz. 1622).

    5. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. (Dz. U. z 2010 r. Nr 128, poz. 861 z późn.zm.).

    6. Zarządzenie Nr 474/2006 Prezydenta Miasta Kalisza z dnia 27 października 2006 roku w sprawie wprowadzenia „Regulaminu kontroli instytucjonalnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu” (z późn. zm.).



Archiwum:
Wykaz nieprawidłowości stwierdzonych podczas przeprowadzonych kontroli w 2011 roku przez Wydział Kontroli Wewnętrznej w jednostkach organizacyjnych Miasta Kalisza